به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال۲ در ابتدای جلسه هماهنگی جهت احداث خط آنتنی مجتمع فولاد گیلان به مزایای حملونقل ریلی اشاره و اظهار کرد: انتقال بار از جاده به روی ریل با توجه به تاثیراتی مثبتی که بر محیطزیست و صرفهجوییهای اقتصادی به دنبال دارد یکی از اهداف راهآهن بوده که در این مسیر قوانینی نیز جهت حمایت از سرمایهگذاران این بخش وضع شده است.
ولدی افزود: به دلیل سرمایهگذاری اولیهای که لازم است در ابتدای کار صورت گیرد متاسفانه کارخانجات استان گیلان به علت عدم آگاهی نسبت به مفاد قانونی حمایتی که وجود دارد از این ظرفیت ریلی تاکنون کمتر بهره بردهاند و اداره کل راهآهن شمال۲ تمام تلاش خود را جهت تسهیل فرآیند سرمایهگذاری و کمک به شرکتهای متقاضی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه بستههای تشویقی خوبی در زمینه سرمایهگذاری در بخش توسعه و اجرای خطوط آنتنی وجود دارد، تصریح کرد: سرمایهگذاری بخش خصوصی در این حوزه، منجر به صرفهجویی مصرف سوخت خواهد شد لذا مطابق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر بخش اعظمی از مبلغ سرمایهگذاری به سرمایه گذار باز خواهد گشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهآهن۲، مجتمع فولاد گیلان برنامههای بزرگی جهت توسعه شرکت و افزایش میزان تولیدات خود دارد و در این راه مصمم است تا با همکاری اداره کل راهآهن شمال۲ نسبت به پیادهسازی یک طرح اقتصادی و کاربردی در زمینه حملریلی بار و انتقال آن از جاده به روی ریل گام بردارد.